8 maja informowaliśmy o pięciu istotnych zmianach, jakie zostaną wprowadzone do nowej Fify. W sieci pojawiły się informacje, rozwijające nieco temat nowych filarów gry.

Nowy system kontroli piłki, który ma koncentrować się na aspekcie jej przyjmowania przez zawodnika, ma zostać obwarowany wieloma różnymi czynnikami (szybkość, moc podania, wysokość, umiejętności zawodnika, pogoda itd.) wpływającymi na to, jak skutecznie footboloówka zostanie opanowana. Zasadniczo trochę się w tym wszystkim pogubiłem, bo zaraz po tej informacji, pada stwierdzenie, że podania realizowane będą w zależności od sytuacji. Co z tego wynika? Otóż chodzi o to, że podający, sam zagra górną piłkę do zawodnika, jeżeli na linii podania stanie jakaś przeszkoda w postaci zawodnika drużyny przeciwnej. Trochę zaskoczyło mnie to stwierdzenie i mam nadzieje, że jest to błędna interpretacja, ponieważ według mnie byłoby to cofnięcie się w rozwoju dla serii.

Kolejną nowością w grze jest system prowadzenia ataków. To co nas zawsze irytowało, czyli brak inteligentnego wsparcia obrońców na skrzydłach i tym podobne zachowania, ma zostać wyeliminowany. Zawodnik uruchomiony do biegu, ma teraz zachowywać się bardziej inteligentnie, wykazywać się większą kreatywnością i brać udział w akcji, bez względu na to czy piłka do niego dotrze czy nie. Kierunek biegu ma być zmienny, a kierowana przez komputer jednostka ma myśleć o dwa posunięcia do przodu.

Taktyczne rozgrywanie rzutów wolnych będzie nie tylko oparte na kombinacji pomiędzy trzema wykonawcami, ale i zachowaniem zawodników w murze. Ustalenie zawodnika, który ma wybiec z muru oraz ilość graczy tworzących go to oczywiście podstawa. Zupełną nowością będzie opcja, dająca możliwość przesuwania muru i zmniejszania dystansu między nim a piłką. Jeżeli jednak przesadzimy, sędzia może może ukarać naszych zawodników ( w Angli kończy się to zazwyczaj dodaniem dodatkowych 10 jardów).

System dryblingu, o którym ostatnio powiedziane zostało najmniej, to kwestia przyciągająca najmocniej naszą uwagę. W Fifa 13 twórcy ewidentnie skorzystali z możliwości, jakie w tym temacie oferuje gra Fifa Street. Gracze będą mogli podpuścić obrońce, a następnie minąć go konkretnym zwodem. Doświadczymy również większych możliwości w balansowaniu ciałem, do dyspozycji dostaniemy 360 stopniowe pole manewru, a kierunek wykonywanego ruchu nie będzie determinowany tym, w którą stronę jesteśmy zwróceni.

Fifa 13 doczeka się też poprawek w silniku kolizji. Błędy jakie pojawiały się w czasie rozgrywki były co prawda śmieszne, ale gdy pewne sytuacje powtarzały się kilka razy, można było się już poirytować. Aktualizacja silnika ma jednocześnie doprowadzić do jego rozbudowania co mnie akurat przeraża, ale może to zbyt wczesne stwierdzenie. Miejmy nadzieje, że nagle wszyscy zawodnicy na boisku nie wpadną na pomysł, aby szarpać się za koszulki.

Sporo tych poprawek i jeśli wierzyć twórcom zapowiadają się one bardzo ciekawie. Teraz tak naprawdę czekam na jakieś materiały wideo z rozgrywki i testowe prezentacje gry, być może na targach E3. Miejmy też nadzieje, że w tym roku nie będzie takich niemiłych niespodzianek jak poprzednio z polską ekstraklasą, która jest jaka jest , ale jej obecność zawsze cieszy.

Więcej informacji na temat gry znajdziecie tutaj: Fifa 13.

O Autorze

Podobne Posty